23 augusti 2015

every exit is an entrance somewhere else

Hej!
Sitter här o lite småskrattar åt mig själv med tanke på att jag nu faktiskt tänker göra ett försök att återuppliva den här bloggen. Jag har varit borta heeela sommarn ända sen nångång i april (?) och jag har ingen aning om hur det här kommer bli, och om jag ens har en ända läsare kvar. Jag vet int ens om jag har nån extra stor "skrivlust", men det börja störa mig otroligt mycket att jag inte satt upp mina bilder nånstans. Så därför är jag "tillbaka". Jag vill komma ihåg vad jag har gjort osv. Nuu har jag fixat ihop en jävla stor bildbomb som får förklara vad jag har gjort under typ de 4 månaderna som här har varit tyst.

1. Ronja fyllde 18 år! 2. Träning
3. Sabaai lunch 4. Påväg till öroncentralen i Helsingfors

5. Åka båt 6. Skolavslutningen spenadera jag mestadels med Ludde & Jontte
7. Dena fyllde 18 år! 8. Hundarnas första gång med o åka båt

9, 10, 11 & 12. Josses 18-års present av mig var en kryssning till Sverige, så den gjorde vi i maj ett veckoslut. Vi gjorde inget extra, festade på båten och gick omkring i Stockholm. Men ändå så var det ett jätteroligt veckoslut!

13 & 14. I början av sommarlovet for vi iväg ett litet gäng till Carpos lande o var där en natt.
15. Hamlet 16. En morgon-natt i Seitlax hos Sandra och Jontte

17, 18, 19 & 20. Kusinen i Sverige blev student 6.6 så det veckoslutet for nästan hela mammas släkt iväg dit. Ett roligt veckoslut det med.

21 & 22. Eskilstuna, Sverige
23. Midsommarn firades båda dagarna hos mig i Tirmo 24. Var en söndag med faster o fotas i en studio i Helsingfors

25 & 26. Började jobba igen
27. Kia fyllde 18 år! 28. Tidig moron påväg till jobbet

29, 30, 31 & 32. Pappa fyllde 50 år! Så ett veckoslut var hela hans sida av släkten nere på vårt lande i Pellinge och firade honom med god mat, olika spel och musik.

33. Päväg på länk 34. På en med Madde
35. 36. Jobb
 
37, 38, 39 & 40. Helt klart sommaren höjdpunkt! 30.7 for vi iväg med mina 5 flickor till Turkiet och var där en vecka.

41, 42, 43 & 44. Har aldrig haft så jävla roligt i hela mitt liv under 1 vecka, och väntar redan att få åka tillbaka. Här är fyra bilder från dom första kvällarna/nätterna.

45, 46, 47 & 48. Vårt hotell var jättefint och låg lite utanför Bodrums centrum. Vi hade 3 rum då vi var 6 stycken, själv delade jag rum med Josse.

49, 50, 51 & 52. Vi var ute varenda natt och upplevde en hel del. Allt som allt sov jag och Josse runt 20-25h på hela veckan.

53. Utsikten från en takterass som jag befann mig på sista natten/moronen 54. Sista kvällen
55. Stranden som var vid hotellet 56. I väntan på bussen till flygplatsen

57. Hemma igen 58. Dom som jag helt klart saknat mest under tiden som jag varit bortrest
59. Ännu en bild från sista kvällen 60. Första skoldagen

61. Förra lördan påväg på fest 62. Gudottern fyllde 3 år!
63. Tillbaka i skolan igen 64. På sjukhuset

//soffie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar